2022:
https://tanarkepzo.uni-miskolc.hu/
2021:
Iskolák/intézmények, melyek részt vettek a KIP képzésen kívül az alábbi továbbképzéseinken 2021-ben:
- Esély – motiváció – felzárkóztatás
- Esély – motiváció – felzárkóztatás (Online kontaktóra vagy személyes képzés formájában)
- Kiégés megelőzés és stresszkezelés reflektív technikákkal
- Projekt alapú ismeretátadás LEGO robotokkal
Alsóvadászi Tompa Mihály Általános Iskola
Arlói Széchenyi István Általános Iskola
Arnóti Weöres Sándor Általános Iskola
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Edelényi Tagintézménye
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Encsi Tagintézmény
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Kazincbarcikai Tagintézménye
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Mezőkövesdi Tagintézménye
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Miskolci Tagintézmény
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Ózdi Tagintézménye
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Putnoki Tagintézmény
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Sárospataki Tagintézménye
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Szerencsi Tagintézménye
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Szikszói Tagintézménye
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Tokaji Tagintézménye
Borsodbótai Körzeti Általános Iskola
Dr. Mészáros Kálmán Általános Iskola
Felsővadászi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Gesztelyi Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola
Igrici Tompa Mihály Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Járdánházi IV. Béla Általános Iskola
Kenézlői Általános Iskola
Koncz József Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Koroknay Dániel Tehetséggondozó Általános Iskola
Legyesbényei Zalay Andor Általános Iskola
Megyaszói Mészáros Lőrinc Körzeti Általános Iskola
Mezőkeresztesi Kossuth Lajos Általános Iskola
Mezőkövesdi Általános Iskola Mező Ferenc Tagiskolája
Mezőkövesdi Általános Iskola Szent Imre Tagiskolája
Molnár Mózes Általános Iskola
Ózdi Árpád Vezér Általános Iskola
Pácini Általános Iskola
Rakacai Általános Iskola
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola Hunyadi Mátyás Tagiskolája
Szalonnai Kalász László Általános Iskola
Szikszói Móricz Zsigmond Általános Iskola
Taktakenézi Petőfi Sándor Általános Iskola
Tarcali Klapka György Általános Iskola
Vajdácskai Általános Iskola
Vámosújfalui Általános Iskola
Vilmányi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Zempléni Általános Iskola
Zempléni Árpád Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Iskolák/intézmények, melyek részt vettek a KIP képzésen kívül az alábbi továbbképzéseinken 2020-ban:
- Kiégés megelőzés és stresszkezelés reflektív technikákkal
- Esély – motiváció – felzárkóztatás
- Projekt alapú ismeretátadás LEGO robotokkal
Alsózsolcai Herman Ottó Általános Iskola és AMI
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Dayka Gábor Általános Iskola (Méra)
Fogarasi János Általános Iskola
Göőz József Általános Iskola
Hejőpapi Általános Iskola
Hernádnémeti Református Általános Iskola
Hernádvécsei Körzeti Általános Iskola
Ináncsi Arany János Általános Iskola
Karacs Teréz Középiskolai Kollégium
Károlyi Gáspár Általános Iskola
Miskolci Éltes Mátyás Óvoda, Általános Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Tüskevár Tagiskolája és Tagóvodája
Miskolci Petőfi Sándor Középiskolai Fiúkollégium és Teleki Tehetséggondozó Kollégium Tagintézménye
Ricsei II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola és AMI
Tarcali Klapka György Általános Iskola
Vilmányi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Iskolák, melyek részt vettek a KIP képzésen kívül az alábbi továbbképzéseinken 2019-ben:
- Együtthaladó - tartalomalapú magyar nyelvoktatási módszer nyelvi hátránnyal küzdő tanulói csoportok számára
- Kiégés, megelőzés és stresszkezelés reflektív technikákkal
Arnóti Weöres Sándor Általános Iskola
Baktakéki Körzeti Általános Iskola és Csenyétei Tagintézménye
Boldogkőváraljai Körzeti Általános Iskola
Borsodi Általános Iskola
Bőcsi Általános Iskola, Szakközépiskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Bükkalja Általános Iskola és Móra Ferenc Tagiskola
Dőry Ferenc Körzeti Általános Iskola
Dr. Mészáros Kálmán Általános Iskola
Emődi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Forrói Gárdonyi Géza Általános Iskola
Gesztelyi Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola
Gvadányi József Általános Iskola
Halmaji Gárdonyi Géza Általános Iskola
Hejőbábai Zrínyi Ilona Általános Iskola
Hejőpapi Általános Iskola
Igrici Tompa Mihály Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Kazinczy Ferenc Általános Iskola Esze Tamás Tagintézménye
Kazinczy Ferenc Általános Iskola Jókai Mór Tagintézménye
Kazinczy Ferenc Általános Iskola Mikóházi Lőrincze Lajos Tagintézménye
Kazinczy Ferenc Általános Iskola Székhely
Mezőzombori Kölcsey Ferenc Általános Iskola
Miskolci Petőfi Sándor Általános Iskola
Novajidrányi Kölcsey Ferenc Általános Iskola ás Garadnai Tagintézménye
Ónodi Lorántffy Zsuzsanna Általános Iskola
Ózdi Apáczai Csere János Általános Iskola
Ózdi Petőfi Sándor Általános Iskola
Prügyi Móricz Zsigmond Általános Iskola
Rátkai Német Nemzetiségi Általános Iskola
Sajóvárkonyi Általános Iskola
Sályi Gárdonyi Géza Általános Iskola
Sánta Erzsébet Általános Iskola
Sárospataki II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Szalaszendi Körzeti Általános Iskola és Fulókércsi Tagintézménye
Szemerei Általános Iskola és Fáji Tagintézménye
Szendrőládi Általános Iskola
Tarcali Klapka György Általános Iskola
Tiszakeszi Széchenyi István Általános Iskola
Tiszapalkonyai Széchenyi István Általános Iskola
Vilmányi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
2018. évi események
A Központ alapvető feladata, hogy segítse a KIP hazai terjesztését, adaptációját, a pedagógiai kultúraváltást, a társadalmi felzárkózást és a hátrány kompenzációt.
A KIP központ hosszú távú célja és feladata: szakmai anyagok kidolgozása, tananyagfejlesztés, pedagógus továbbképzések tartása, pedagógiai-, módszertani-, társadalomtudományi háttérkutatások elvégzése, az elvégzett továbbképzések utókövetése.
Továbbá:
- A minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása mindenkinek, a korszerű pedagógiai módszerek elterjedésének támogatása a köznevelésben és szakképzésben.
- Innovatív megoldás Miskolcon és térségében halmozottan hátrányos helyzetű tanulók képzésére.
- Elsősorban a B-A-Z megye, - hosszabb távon és igény szerint pedig az ország bármely illetve valamennyi megyéjének - köznevelési intézményei váljanak alkalmassá a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók, köztük roma gyermekek eredményes nevelésére-oktatására és támogassák iskolai sikerességüket a hátrányos-, és leghátrányosabb helyzetű kistérségekben a KIP adaptálása által. Az intézmények komplex támogatása által a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók esélyeit növeljük általános és középiskolai tanulmányaik befejezésére, tanulási útvonalaik megerősítésére és a képzettség megszerzésére.
- Az érintett általános-, közép- és szakiskolákban az oktatásban tanulók szövegértési és közismereti tárgyaihoz kapcsolódó kompetenciáinak fejlesztése.
- Modellértékű felzárkózást elősegítő nevelési program (értsd KIP) bevezetése köznevelési intézményekben elsősorban Miskolcon és környékén, de igény szerint az ország bármely pontján, ezáltal együtt tanulási és az intézményi eredményességi mutatók javítása.
Nagy örömünkre szolgál, hogy az EFOP-3.1.2-16-2016-00001 számú, „ A pedagógusok módszertani felkészítése a végzettség nélküli iskolaelhagyás megelőzése érdekében” elnevezésű projekt keretében tovább tudtuk népszerűsíteni a szervezeti egységünk keretében a KIP 30 órás programunkat.
2016. évi események
- 2016. május 12-13-án hazánkba látogat Rachel Lotan a Stanford Egyetem professzora, aki a hazánkban már több, mint negyven iskola által ismert és alkalmazott Hejőkeresztúri Modell – Komplex Instrukciós Program alapgondolatának a megalkotója. Itt tartózkodásának a programja a következő:
- 2016. május 12-ei programok: 1.MTA-KIP.Summit
- 2016. május 13-ai programok: 2.KIP Központ ; 3.Seminar Agenda
- 2016. május 13-ai KIP-nap fotói: Előadás - K. Nagy Emese ; Előadás - Rachel Lotan ; Előadás - Ugrai János ; Előadás - hallgatók ; Előadás - Pálfi Dorina
- 2016. év további eseményei: 2016. év eseményei